Grup d'investigació "Sinestesia i Multi-sensorialitat" de l'ISEACV
Sinestèsia Creativa

L’arquitectura com instrument sonor natural.

Bea Goller en la seua Tesis “Espacios Sónicos. Interacciones entre Arquitectura y sonido” estudia exemples d’arquitectures que actuen com instruments sonors naturals com el projecte “Morske Orgulje” en Zadar (Croàcia) de Nikola Basic que genera un objecte arquitectònic paisatgístic i al mateix temps un instrument sonor natural o el “Teshima Museum” (Japó) de Ryue Nishizawa i Rei Nato, plantejat com un espai buit on els visitants experimenten amb la natura, la llum, l’aigua, l’aire i el so ressonant en el seues geometries alveolars 1)GOLLER, Beatrice. Espacios Sónicos. Intersecciones entre Arquitectura y sonido. Tesis Doctoral. Universitat Politècnica de Madrid. Escola Superior d’Arquitectura. 2014. [En línia] http://beagoller.net/phd/Espacios_Sonicos___BeaGoller__TesisETSAM.UPM_D2014.pdf [Consulta 08-08-2017], pp- 145-47.

Fig. 1. Morske orgulje en Zadar (Croàcia) de Nikola Basic. Imatge presa de GROLLER, B. Op. Cit .
Fig. 2 Teshima Museum (Japó) de Ryue Nishizawa i Rei Nato. Imatge presa de GROLLER, B. Op. Cit.
Imatge portada: Morske orgulje en Zadar (Croàcia) de Nikola Basic.Imatge presa de https://ezadar.rtl.hr/dogadaji/2337611/morske-orgulje-putuju-u-koreju/

Referències   [ + ]

1. GOLLER, Beatrice. Espacios Sónicos. Intersecciones entre Arquitectura y sonido. Tesis Doctoral. Universitat Politècnica de Madrid. Escola Superior d’Arquitectura. 2014. [En línia] http://beagoller.net/phd/Espacios_Sonicos___BeaGoller__TesisETSAM.UPM_D2014.pdf [Consulta 08-08-2017], pp- 145-47

Article written by:

Professor i Coordinador del Departament d'Història i Teoria de l'Art i del Disseny de l'EASDAlcoi. Investigador principal del Grup d'Investigació de l'ISEACV "Sinestèsia i multi-sensorialitat: teoria i experimentació"

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *